Hallo ik ben Timo Boom en ik ging voor het eerst mee naar het Zeeland-Kamp!

De eerste dag, vrijdag ging ik met mijn moeder (Christine) rijden naar Zeeland en onderweg zijn we even gaan eten en zijn we snoep gaan halen voor het weekend. Toen we bij de camping waren in Ellemeet begonnen we met de tent op zetten. Lang verhaal kort het duurde 1 uur en 30 minuten. *zucht*  Ik was hier zo moe van en natuurlijk ook van de schooldag die ik deze dag had gehad, dus na het opzetten van de tent heerlijk even uitrusten op mijn luchtbed. Ondertussen was het tijd om te gaan eten dus met iedereen samen heerlijk (veel teveel) patat/friet eten. Daarna kwamen er ook nog eens hamburgers, frikandellen en ook de kroketten. Ik vond het zo heerlijk en het voelde alsof ik kon onbeperkt eten, zo genoeg was er voor iedereen! Laat in de avond gingen we vertrekken naar de eerste duik die op het programma stond. Dit was de 1e nachtduik van dit Zeeland-Kamp.

Mijn moeder en ik dachten dat er echt maar ongeveer 15 mensen zouden zijn. Maar wij zaten er flink naast,  daar stonden zowat 100 MENSEN!
Ik begrijp het wel want het was heel uitgebreid vind ik zelf. Er waren douches om zout water af te spoelen en er waren persluchttanken waar je je fles kon vullen. Daarnaast was er in het donker ook nog een hele grote steiger en toen ik dat zag snapte  ik wel waarom er ongeveer 100 mensen waren! Het zag er ook heel gaaf uit al die lichtjes onderwater en om iedereen erin te zien springen!

Ik kan me niet voorstellen hoe het onder water duiken in de nacht er uit ziet, want ik weet dat natuurlijk nog niet daar ik pas 12 jaar ben en ik daar nog niet mocht duiken. Dit vond ik best wel jammer en even twijfelde ik nog om niet stiekem in het water te gaan springen. Maar zonder duikpak was het water toch wel erg koud, dus vanaf de kant heb ik alles goed gevolgd. “Maar mijn eerste duik komt gelukkig morgen al”, dacht ik vanaf die steiger!

Op zaterdag, de volgende dag ging ik eerst eten. Hoe heerlijk is het als je net zoveel beleg op je boterham kan doen als je wilt! Ook heel leuk dat Eli (sorry als ik je naam verkeerd schrijft) met mij samen ging badmintonnen. En toen was het eindelijk zo ver! Samen met Lars en Stefan in de bus naar Ossehaven, oftewel mijn eerste buitenduik!

Lars hielp mij gelukkig met mijn spullen aan te doenbij aankomst op het parkeerterrein. Super bedankt voor de hulp! En toen kwam het stomste en het zwaarste van alles van dit buiten duiken. Dat is een  groot stuk lopen met een zware set op je rug en daar ik nog niet heel groot ben moest ik flink wat sjouwen. Is in het zwembad de afstand toch wat makkelijker!

Op het strandje  wachtte ik in het water op Paul en Casper. Paul ging mijn eerste duik filmen en Casper ging naast me mee zwemmen als buddy en tevens instructeur. We zagen ook nog best veel: Zeenaalden, veel Zeeëgels, krabben, kleine kwallen,enzovoort. Ik was bijna 30 minuten onderwater met een 3 mm pak en ik zou je een hint geven dat is heel heel koud. Maar na mijn eerste duik gingen we terug naar de camping en we deden heel de avond fikkie stoken en het vuur werd  hoger en hoger en heter en heter. Het was ook niet bepaald slim om het vuurtje naast een boom te doen, maar gelukkig was er niets ergs gebeurd. En toen was ik uiteindelijk zo moe van deze eerste duik en gezellige dag met elkaar en wilde ik gaan slapen, tenslotte zou ik zondagmorgen mijn 2de duik gaan doen, dit keer Andre en Shalini. Deze tweede duik in het Koepeltje  was het ook heel leuk maar ik had wel minder zicht en was dit keer dieper geweest. Ik dook 7,6 meter diep en was in het water 45 minuten, waarvan 30 minuten onder water. Iets meer lood erbij want ik kwam niet naar de bodem! Ik was blij dat Chalini mij weer boven water naar de steiger trok, want ondertussen had ik het toch wel koud gekregen en kramp en spierpijn in mijn voeten.

Na mijn 2e duik natuurlijk weer eten. En in de middag naar het strand met andere kinderen en heerlijk aan de ijs! Even zonnen, zwemmen, kastelen bouwen en zeehonden kijken stond op mijn programma, terwijl de anderen met een stromingsduik bezig waren. Later in de avond ging ik met Frans en een groepje naar het strand toe, terwijl anderen fikkie stoken of nog een keer nachtduiken waren. Laat naar bed, veel eten, badmintonnen en zon, zee en strand met mijn eerste 2 duiken en daarbij gezellig met elkaar, dat was voor mij een mooi Zeeland Kamp. Volgend jaar ben ik weer van de partij, maar dan met een veel dikker pak,  handschoenen, lamp en mes!